onsdag 12 december 2012

Att skriva ett inlägg som skulle fått kommit ut i det fria för länge sedan.

Saker jag gillar just nu:


Snöflingor och snön, det när så härligt och titta ut på ett vintervitt landskap eller "stad", det gör de grå dagarna lite ljusare. Snöflingor är som små konstverk som åker ner från himlen.


Min fula Minolta AFZ, en analog liten grej som får plats i jackfickan. Vill att den ska följa med mig vart jag än går. 



Har bakat pepparkakor som blev super goda. Tror aldrig att min familj har lyckats så bra med pepparkakorna som i år. Jag gillar Pippis sätt att baka pepparkakor, à la golv style. 




Att det är Lucia imorgon och i skolan så kommer vi få fika, skippa första lektionen för att få se luciatåget som niorna är med i. Så mysigt med alla ljus. 



Två sak jag inte gillar :

Att det redan är 12 December, känns som det var igår det var nyårsafton med Mira. Vill att tiden kan gå lite långsammare men vill inte spola tillbaka hela året. 

 Har julklapps stress, har köpt ca två och har 10 kvar, herregud. Vad ska jag ta mig till, så jag säger förlåt i förtid om du eller du inte får någon julklapp. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar